Porady

Jak dobrze administrować nieruchomością biurową?

W nieruchomościach biurowych istnieje zazwyczaj podział pomiędzy właścicielem budynku a użytkownikami.
W przeciwieństwie do nieruchomości mieszkalnych, gdzie istnieje Wspólnota Mieszkaniowa – ogół wszystkich właścicieli nieruchomości – właściciel budynku biurowego jest zazwyczaj jeden, co zdecydowanie ułatwia podejmowanie decyzji.
Użytkownicy biur są najemcami – płacą właścicielowi czynsz i wymagają więc od niego utrzymania budynku w dobrym stanie.
Rola zarządcy nieruchomości w budynku biurowym jest więc podwójna, z jednej strony musi dbać o interesy swojego klienta – właściciela nieruchomości biurowej – z drugiej zaś utrzymywać dobre relacje z jego użytkownikami, którzy są klientami zleceniodawcy.

Zarządca biurowca musi zatem dbać nie tylko o czystość budynku, ale również o jego ochronę, sprawne funkcjonowanie wind, klimatyzacji, systemów przeciwpożarowych oraz systemów kontroli dostępu.