Zarządzanie i administrowanie wspólnotą mieszkaniową

  • reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed organami administracji rządowej i samorządowej, przed sądami a także w stosunkach pomiędzy właścicielami
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli lokali oraz weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów
  • zawieranie, egzekwowanie i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów do budynku oraz odbiorcami ścieków i śmieci
  • zawieranie umowy na ubezpieczenie budynku
  • wyszukiwanie kontrahentów świadczących usługi na rzecz wspólnoty, potencjalnych najemców powierzchni wspólnych nieruchomości, negocjowanie cen warunków zawieranych umów
  • opracowywanie uchwał, w tym statutu wspólnoty i regulaminów, corocznych planów gospodarczych
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • windykacja należności
  • inwestowanie zgromadzonych środków pieniężnych w różne instrumenty finansowe (tj. lokaty, obligacje itp.)
  • długofalowe planowanie, organizowanie, wykonywanie i nadzorowanie zadań inwestycyjnych.
  • nadzór i zapewnienie odpowiedniej czystości i porządku na terenie nieruchomości
  • utrzymywanie stałego, kontaktu z przedstawicielami policji, straży miejskiej oraz straży pożarnej
  • zaopatrywanie w rzeczy i materiały potrzebne do bieżącej eksploatacji
  • prowadzenie korespondencji dotyczącej nieruchomości wspólnej
  • prowadzenie książki korespondencji
  • założenie i prowadzenie teczek właścicieli lokali
  • prowadzenie ewidencji właścicieli, udziałów oraz liczby osób przebywających w lokalu
  • odczyt i prowadzenie ewidencji stanu / wskazań głównych i indywidualnych urządzeń pomiarowych w nieruchomości (tj. wodomierze zimnej i ciepłej wody, ciepłomierze, liczniki energii elektrycznej, gazu)
  • sporządzanie, dla ubezpieczyciela, protokołów z zalań i powstania innych szkód w celu uzyskania odszkodowania
  • prowadzenie innych bieżących spraw związanych z nieruchomością
  • łatwy kontakt z administratorem (telefon komórkowy, poczta elektroniczna, faks)
  • opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych w przypadku gdy nie są pokrywane przez właścicieli lokali